Actele necesare pentru plata ajutorului de deces sot/sotie

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat ;
  • certificat de deces in original si copie;
  • certificat de casatorie in copie;
  • actul de identitate al solicitantului in copie;
  • facturi fiscale si anume:       chitanta in original emisa pe numele solicitantului de la preot sau de la sicriu sau declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare.
          

    Actele necesare pentru plata ajutorului de deces fiu sau fica:

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat;
  • certificat de deces in original si copie;
  • certificat de nastere fiu sau fica in copie;
  • certificat de casatorie in cazul in care solicita fica, in copie;
  • actul de identitate al solicitantului fiu/fica in copie;
  • facturi fiscale si anume:       chitanta in original emisa pe numele solicitantului de la preot sau de la sicriu sau declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare.
          

    Actele necesare pentru plata ajutorului de deces membru de familie sot/sotie:

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat;
  • certificat de deces in original si copie;
  • certificat de casatorie in copie;
  • actul de identitate al solicitantului in copie;
  • declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare si ca nu realiza venituri, ca la data decesului defunctul nu era salariat, nu avea pensie de STAT, CAP, MApN, IOVR, MI si nu realiza venituri din activitati private;
  • certificat fiscal - adeverinta de venit de la primarie prin care sa rezulte ca decedatul nu figureaza in evidentele fiscale cu venituri impozabile;
  • facturi fiscale si anume:       chitanta in original emisa pe numele solicitantului de la preot sau de la sicriu.
          

    Actele necesare pentru plata ajutorului de deces ginere:

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat;
  • certificat de deces in original si copie;
  • certificat de nastere fica decedatului in copie;
  • certificat de casatorie ginere in copie;
  • actul de identitate al ginerelui in copie;
  • facturi fiscale si anume:       chitanta in original emisa pe numele solicitantului de la preot sau de la sicriu sau declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare.
          

    Actele necesare pentru plata ajutorului de deces nora:

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat;
  • certificat de deces in original si copie;
  • certificat de nastere fiu in copie;
  • certificat de casatorie nora in copie;
  • actul de identitate al norei in copie;
  • facturi fiscale si anume:       chitanta in original emisa pe numele solicitantului de la preot sau de la sicriu sau declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare.
          

    Actele necesare pentru plata ajutorului de deces intretinator:

  • cerere tip pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
  • cupon pensie decedat;
  • certificat de deces in original si copie;
  • actul de identitate al intretinatorului in copie;
  • declaratie notariala pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inhumare si ca a fost unicul intretinator al defunctului.

          Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre :

  • angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia ;
  • institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia ;
  • casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora ;

          Ajutorul de deces se achita de un singur platitor de drepturi de asigurari sociale, acesta avand obligatia ca dupa efectuarea platii sa inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea "ACHITAT ", data, semnatura si stampila.

          In cazul decesului pensionarului actele necesare obtinerii ajutorului de deces se depun la Casa Judeţeană de Pensii,
          Serviciul Evidenta si Plati Beneficii

          In cazul decesului asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare actele necesare obtinerii ajutorului de deces se depun la Casa Judeteana de Pensii,
          Serviciul Evidenta Contribuabili

          Program de lucru cu publicul şi contact >> click aici

  • © 2008-2013 Casa Judeţeană de Pensii Argeş @ IT ADRIAN